mandag 28. februar 2011

Mitten av Enter

Här hemma har vi sjukstuga, När jag kom för att hämta på fritids idag sov Jennifer! Hon hadde haft ont i magen den sista timmen och var ganska slut. Jag väckte henne och fick på henne skor och jacka, när vi kommit ungefär 25 meter utanför skoldörren så vänder Jennifer och springer in igen och spyr. Hälften i toaletten och hälften utasnför. Jättekul:( Stoppade in henne i bilen och hämtade Rasmus, snabbt hem innan hon hann spy ner hel bilen.
Väl hemma har hon vandrat mellan sängen och toaletten, hon sover och spyr. Efter tredje gången på toaletten hjälpte jag henne upp i sängen oh två små febriga ögon tittar upp och mig och så säger hon:
" Vad är mitten av enter?"
"Öhh?
"Vad är mitten av Enter"
"Det vet jag inte riktigt"
"T, mitten av Enter är T, precis som mitten av Norge är R och mitten av Paris är R"
"OK????"

Två sekunder senare sov hon. Detta hade de tydligen pratat om på fritids idag och den korta lilla stunden som inte spydde eller sov var det det som for genom hennes lilla febriga hjärna.

3 kommentarer:

  1. Ååå nej. Stackarn. Hoppas hon blir frisk fort.

    SvarSlett
  2. krya på dig jennifer gumman! stor klem fra tante milla

    SvarSlett
  3. Massor med krya på dig kramar från farmor.

    SvarSlett