lørdag 3. desember 2011

Besök

Idag har vi haft trevliga och otrevliga besök här idag. I förmiddags haft vi påhälsning från Lightning Mcqueens team till båda barnens förtjusning, varför en av de hemliga agenterna var här vet vi dock inte än. Men Rasmus var helt i eld och lågor, "agentbilen är här, agentbilen är här."


Senare idag hittade jag en ganska stor kackerlacka i köket, efter flera stora desinfektioner på annat håll så har jag numera vant mig vid dessa äckliga varelser och kan döda dem alldeles själv. Fram med sprayen och sikta mot huvudet, då dör de snabbare har jag lärt mig:) Sen tvättade vi hela köket med gift och på måndag ska vi på New Market och köpa lufttäta boxar till all mat för att förhindra att det kommer in fler i lägenheten. En är absolut en för mycket!!
Annars har vi bakat bullar, snickers och marsipan med nugat eller vi och vi det är väl Daniel som har stått för det mesta av bakandet eftersom jag fortfarande inte är helt pigg men febern är borta så nu blir det väl snart bättre. Pepparkaksdeg har han också gjort idag så imorgon ska vi baka pepparkakor:) Det har riktigt luktat jul här hemma idag, till och med jag har känt lukten:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar