torsdag 12. januar 2012

Lite glest mellan varven

Nu har det varit lite glest med inlägg på bloggen, detta kanske för att det nu är jag som jobbar nästan varje dag. Eftersom Daniels knä fortfarande inte är helt bra så är han hemma hela tiden och då blir det dåligt med blogginlägg och kort men men imorgon är jag hemma och då skal jag försöka fota barnen lite. En positiv sak med att Dnaiel är hemma är att han har börjat tvätta kläder! I tisdags när jag kom hem hängde det rena kläder till tork på tvättlinan, lite förvånad blev jag men sa inget. Idag när jag kom hem så hängde det igen rena kläder till tork, lite fundersam var jag tvungen att fråga varför om han hade väldigt ont om kläder eller vad som var grejen. Men nejdå han skulle bara försöka stila lite och visa att han faktiskt vet hur man tvättar kläder fast han inte gjort det de senaste 9 och 1/2 åren. Idag tvättade han dock underkläder så jag ska bespara er från ett kort på hur detta såg ut.

Här nere har vi haft köldrekord, 11 grader. Det har inte varit en så här kall vinter i Kolkata sen 1967! i tillägg så regnar det fruktansvärt mycket, det normala är 11 mm regn under hela januari månad, fram tills nu har det regnat 71 mm i januari i år. Regnet och kylan gör att det är rått och kallt för oss här inne men speciellt för människorna som bor på gatan eller i små skjul. Det är högsäsong för förkylningar och influensa, inte så konstigt när man kan gå i blöta eller fuktiga kläder tre dagar i strekk i kylan. Vet att det regnar i Sverige också men det är inte helt samma sak som här, här svämmar gatorna över och vi får köra omvägar till de olika platserna eftersom det är en halvmeter djupt vatten på vägarna. Dessutom har man varma hus hemma, här har de flesta otäta skjul eller sover rätt på gatan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar