tirsdag 8. mars 2011

Änglabeskydd

Idag när vi kom hem från dagis gick Rasmus för att hämta posten medans jag och Jennfier gick in. När jag hängt upp jackan och tagit av skorna hör jag Rasmus tokskrika ute, jag går ut och träffar en hysterisk näst intill panikslagen kille som berättar att han tappat posten och den håller på att blåsa ner för vägen. Jag skyndade mig ut för att hjälpa honom och vi fick samlat ihop posten.
Väl inne igen var Rasmus fortfarande lika panikslagen och hysterisk, jag lyfte upp honom och försökte trösta honom. När jag frågade vad som hade hänt ute och om han hadde ont någostans berättar han att en han halkat och en bil kommit och kört över hans hand medans han låg på marken. Inte så konstigt att killen var hysterisk, han var nog i chock. Efter en snabb vända på akuten kunde vi konstatera att handen är lite svullen men inget är brutet. Han har haft ett otroligt änglabeskydd!!!! Tack Gud att du alltid vakar över oss!!!

3 kommentarer:

  1. Verkligen vilket beskydd över Rasmus och över er. Så obehagligt. Men vi är alla jätte tacksamma till Gud för att han var med i allt. Skönt att det gick så bra med handen, vi bad här hemma när vi skulle äta, till och med killarna bad.

    Älskar er!!

    SvarSlett
  2. Tack gode Gud för änglar runt våra små. Frid över både son och föräldrars sinnen ikväll.

    SvarSlett
  3. Tack Jesus för beskyddet. Hälsa honom masor med kramar /Farmor o Farfar

    SvarSlett