lørdag 22. oktober 2011

Ödlebesök

Idag har vi haft ödlebesök, som vanligt när sånt här händer är Daniel ute och springer och jag är ensam hemma med barnen. Daniel har varit på grabbfrukost och bio idag, han försvann halv nio imorse och kom inte hem förrän halv fem på eftermiddagen. Jag och barnen spelade junior Monopol när vi helt plötsligt ser en ödla springa över väggen och ner barkom hyllan med skolböcker. Först blev vi lite rädda, vi var inte helt beredda på detta besök, men sen tuffade vi till oss. Vi konkluderade att ödlan nog ville allmännbilda sig lite men eftersom han inte öppnade någon av barnens böcker utan höll sig bakom hyllan så gick vår teori upp i rök. Vi flyttade lite på hyllan ett par gånger för att försöka få en bra bild men han ville inte komma fram. Jennifer sprang fram och tillbaka och tyckte att vi skulle sluta fåna oss medans hon försökte prata med ödlan så att den skulle komma fram. Efter ett tag började vi dansa runt lite för att ödlan skulle förstå att vi var upptagna på annat håll och det nu var fritt fram men det funkade inte riktigt. Till slut lyckades Rasmus locka fram den genom att flytta på flera böcker i hyllan. Ödlan försvann upp på väggen och bakom en lampa, efter ett tag försvann den ner i ett hål i väggen bakom lampan, vi misstänker att den kryper runt i elrören i väggen och hoppas att den inte kommer fram igen när vi sover i natt.







Annars har jag och Rasmus byggt lego och Jennifer har lekt på skype med kompisar från Norge i en och en halv timme, det är lycka!!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag inbillar mig fortfarande att jag ser småkryp springa förbi här hemma,men här kan jag iallafall resonera förnuftigt med mig själv att vi faktiskt inte har kackelackor å ödlor här:) kom på också att ni kanske inte sett att det finns pingisbord så man kan spela pingis på första våningen mittemot gymmet, kan va kul för barnen...ha det så bra allesammans, jag saknar er...!kram

    SvarSlett
  2. Hei alle sammen. Ser ut som dere har det fint. Savner dere da... Dere skal være glad for å ha frifisler som husdyr, de fanger de andre husdyrere dere ikke vil ha... Stor klem fra tante

    SvarSlett